21Μάιος2024
Σάλο έχει προκαλέσει η πρόταση του προέδρου του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη για αυστηροποίηση της ποινής των επιβατών που θα πιάνονται χωρίς εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες, από πταίσμα σε πλημμέλημα.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) Γρηγόρης Δημητριάδης, εισηγήθηκε σήμερα στην Επιτροπή της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο, την αυστηροποίηση των ποινών που αφορούν τη λαθρεπιβίβαση.
Η πρότασή του για την μετατροπή της ποινής από πταίσμα σε πλημμέλημα, σημαίνει ότι ο παραβάτης θα συλλαμβάνεται, θα δικάζεται με τακτική δικάσιμο από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο και θα τιμωρείται από 3 έως και 5 έτη, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο.
Ωστόσο, ο κος Δημητριάδης στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου ισχυρίστηκε ότι «στόχος δε θα είναι να τιμωρήσουμε αυστηρά κάποιους, αλλά να περάσουμε ένα μήνυμα στην κοινωνία ότι οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να είναι βιώσιμες και ποιοτικές αντί να τις κατασπαταλούμε».
«Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιου είδους προτάσεις. Δηλαδή, να συλλαμβάνονται και να φυλακίζονται από τρία έως πέντε έτη όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο; Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» είπε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής ο κ. Σπίρτζης.
«Δεν μπορώ να καταλάβω πώς λένε τέτοια πράγματα άνθρωποι που είναι πολλά χρόνια στα μέσα μεταφοράς. Έχουν ευθύνη για το χάλι τους, έχουν ευθύνη για τους λαθροκυνηγούς. Έχουμε ευθύνη κι εμείς γιατί δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμα. Τέτοια πρόταση μας είχε κάνει και η τρόικα» συνέχισε δείχνοντας ξεκάθαρα τις προθέσεις του για τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ.
Ο κ. Σπίρτζης, ανέφερε ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ έχει προβλέψεις για αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών εταιριών, μέσω της αύξησης των χρηστών των μέσων μαζικής μεταφοράς, της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ζωνικής χρέωσης ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση, της καταβολής των οφειλομένων από τα υπουργεία αλλά και της περιστολής των δαπανών. Προανήγγειλε μάλιστα προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών στα λεωφορεία προκειμένου να μην δαπανώνται εκατομμύρια-όπως σημείωσε-σε υπερωρίες.
«Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο.
Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει Διοικητικό. Η διάταξη λοιπόν δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, το αντίθετο, τη διόγκωσε με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ.
Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο.
Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.
Ασφαλώς, βέβαια, το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει ότι τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς στην πόλη μας, αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης.
Το υπό νομοθέτηση Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου έχει στόχο την ανάπτυξη των Συγκοινωνιών Αθηνών με την αλλαγή νοοτροπίας του επιβατικού κοινού και τη μετατροπή των δημόσιων Μέσων Μεταφοράς ως πρώτη επιλογή μετακίνησης στην πόλη.
Προβλέπει πλήθος δράσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική θέση του Ομίλου, καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες: αύξηση των εσόδων, εξορθολογισμό των δαπανών και στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης.
Στους άξονες αυτούς, η πρόταση συμπεριλαμβάνει και μέτρα κατά τις εισιτηριοδιαφυγής, όπως η αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου σε αποτρεπτικό από κατασταλτικό, η συστηματική εκπαίδευση των ελεγκτών, η δημιουργία εσωτερικού ελέγχου για τους ελεγκτές, η ενεργή προώθηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κλπ.»
- Δείτε εδώ τα πρόστιμα λαθρεπιβίβασης που ισχύουν σήμερα σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς
- ΔΩΡΕΑΝ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για ανέργους: ποια αποδεικτικά πρέπει να δείχνουν οι άνεργοι κατά τον έλεγχο ώστε να μην πληρώσουν εισιτήριο
Διαβάστε Περισσότερα...